10 moduri de a controla hipertensiunea fără medicamente

Iată 10 modificări ale stilului de viață pe care le poţi face pentru a scădea tensiunea arterială.
Modificarea stilului de viață
1. Pierde kilogramele  în plus, urmăreşte talia
Presiunea arterială crește adesea, pe măsură ce crește greutatea. De asemenea, a fi supraponderal poate provoca tulburări de respirație în timp ce dormi (apnee în somn), ceea ce măreşte în continuare tensiunea arterială.
Pierderea în greutate este una dintre cele mai eficiente modificări ale stilului de viață pentru controlul tensiunii arteriale. Pierderea chiar și a unui număr mic de kg, dacă eşti supraponderal sau obez, te poate ajuta să reduci tensiunea arterială. 
De asemenea, fii atent la mărimea taliei tale.
·Bărbații sunt expuși riscului dacă măsura taliei lor este mai mare de 102 centimetri.
·Femeile sunt expuse riscului dacă măsura taliei lor este mai mare de 89 de centimetri.
 2. Fă sport regulat
Activitatea fizică regulată - cum ar fi 150 de minute pe săptămână sau aproximativ 30 de minute în majoritatea zilelor săptămânii - îţi poate scădea tensiunea arterială cu aproximativ 5 mm Hg dacă suferi de hipertensiune arterială. Este important să fii consecvent, deoarece dacă încetezi să faci sport, tensiunea arterială poate crește din nou.
3. O dietă sănătoasă
Urmarea unei diete bogate în cereale integrale, fructe, legume și produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi și colesterol îţi poate scădea tensiunea arterială până la 11 mm Hg.
4. Redu sodiul din dietă
Chiar și o mică reducere a sodiului din dieta ta, îţi poate îmbunătăți sănătatea inimii și reduce tensiunea arterială cu aproximativ 5 mm Hg. Nu este uşor să se renunţe la atât de delicioasa sare în bucate, dar vestea bună este că trebuie doar redusă cantitatea de sare ingerată, nu suprimată.
5.Renunță la fumat
Fiecare țigară pe care o fumezi crește tensiunea arterială considerabil. Renunţarea la  fumat ajută tensiunea arterială să revină la normal. De asemenea, poate reduce riscul de boli de inimă și poate îmbunătăți sănătatea generală. Oamenii care renunță la fumat pot trăi mai mult decât oamenii care nu renunță niciodată la fumat.
6.Redu nivelul de stres
Stresul cronic poate contribui la hipertensiune. De asemenea, stresul ocazional poate contribui la hipertensiune arterială dacă reacționezi la stres consumând mâncare nesănătoasă, consumând alcool sau fumând.
Gândeşte-te ce te determină să te simți stresat, cum ar fi munca, familia, situaţia financiară sau sănătatea. După ce știi ce îţi provoacă stresul, ia în considerare modul în care îl poţi elimina sau reduce.
 9.Monitoriza-ţi tensiunea arterială acasă și ţine legătura cu medicul în mod regulat
Monitorizarea la domiciliu te poate ajuta să menții o statistică cu privire la tensiunea arterială, să te asiguri că modificările stilului tău de viață funcționează. Aparatele de monitorizare a tensiunii arteriale sunt accesibile pentru toată lumea. Discută cu medicul tău despre monitorizarea la domiciliu înainte de a începe.
Vizitele periodice la medicul tău sunt de asemenea importante pentru controlul tensiunii arteriale. Dacă tensiunea arterială este bine controlată, consultă medicul să ȋţi spună cât de des trebuie să o verifici. Medicul tău îţi poate sugera să o verifici zilnic sau mai rar. Dacă faci vreo modificare la medicamentele sau tratamentul pe care îl urmezi, doctorul tău s-ar putea să îţi verifice tensiunea arterială la două săptămâni după tratament.
 10. Obține sprijin
Familia și prietenii buni te pot ajuta să îţi îmbunătățeşti sănătatea. Aceștia te pot încuraja să ai grijă de tine, să te conducă la cabinetul medicului sau să te însoţească la un program de exerciții pentru a-ţi menține tensiunea arterială scăzută.
Dacă crezi că ai nevoie de sprijin dincolo de familie și prieteni, ia în considerare să te alături unui grup de oameni care te pot ajuta special cu problema ta. Acest lucru te poate pune în legătură cu persoane care îţi pot oferi un impuls emoțional sau moral și care pot oferi sfaturi practice pentru a face față stării tale de sănătate.

Share this post

Comments (0)

No comments at this moment