8 obiceiuri alimentare sănătoase pentru adoptarea unui stil de viață activ


Pentru a adopta un obicei alimentar sănătos, poate fi necesar să schimbi unele obiceiuri zilnice de acasă sau de la locul de muncă. Nu trebuie să facem schimbări uriașe ca să optăm pentru obiceiuri alimentare mai sănătoase. Chiar și mici schimbări pot face o mare diferență în timp.  
Care alimente sunt sănătoase pentru organism?
 Acum se preferă pizza şi paste, alimente de tip fast food; uităm esenţialul despre alimente. Alimente sănătoase sunt însă cele vii, netratate termic. Vei observa că eşti mai luminos, mai sănătos, toate bolile vor dispărea încet, ceea ce va duce la o viață lungă şi sănătoasă.      
Este interesant să facem experimente alimentare, constatând cât de fragil sau activ se simte corpul la consumul unui anumit aliment. Este bine să începem cu mici schimbări. Micile schimbări sunt mai ușor de făcut și pot duce la un stil de viață mai sănătos.   
 Cum îți poți schimba obiceiurile alimentare?
Iată câteva modalități la îndemâna oricui de a face schimbări sănătoase în obiceiurile alimentare. Este necesară puţină voinţă şi convingerea că după schimbare te vei simţi mult mai bine decât înainte de schimbare.
1. Include mai multe fructe și legume în dietă
Fructele și legumele sunt sărace în calorii și bogate în nutrienți. Acestea sunt o sursă bună de vitamine, minerale, antioxidanți și fibre.  Sunt foarte uşor digerabile, ceea ce face corpul să se adapteze ușor și eficient.   
2. Experimentează alimente sănătoase noi
Astfel, eviţi să mănânci aceleaşi alimente, adăugând noi nutrienţi în alimentaţia ta.  
3. Mănâncă încet 
Pentru un organism sănătos este recomandat să mestecăm încet. Când mâncăm rapid, există riscul supraalimentării și al creșterii în greutate în timp. Trebuie să mâncăm încet, mestecând corect, cu pauze. Astfel, putem să ne concentrăm asupra mesei.
4. Mâncare gătită acasă 
Mâncarea de acasă este întotdeauna cea mai bună pentru corpul tău. Poţi folosi ingredientele dorite, în cantitatea dorită. Poţi verifica aportul de proteine, vitamine, fibre etc, când găteşti acasă. Aceasta te va ajuta să decizi ce este mai bun pentru tine. Mesele luate în familie sunt întotdeauna recomandate.
5. Foloseşte vase mici 
Dacă folosim vase mici, mâncm mai puţin, pierdem în greutate şi menţinem greutatea la care am ajuns. Este bine să ai o farfurie mai mare pentru salate, varză, fructe și farfurii mai mici pentru proteine. Este întotdeauna recomandat să „Mâncăm micul dejun ca un rege, prânzul ca un prinț și cina ca un cerșetor ”.
 6. Evită alte activităţi în timp ce mănânci
Ne uităm mereu la televizor, stăm cu telefonul ȋn mână, la laptop în timp ce mâncăm. Astfel, uneori ne supraalimentăm şi acumulăm mai multe calorii decât este necesar la o masă. Prin urmare, până la sfârșitul zilei, am consuma mai multe calorii pentru acea zi. Mănâncă în linişte ca să ştii exact cât ai mâncat.
7. Spune nu băuturilor acidulate
Înlocuieşte băuturile acidulate cu apa. Băuturile acidulate conțin o cantitate mare de sifon și zahăr. Includerea lor în viața de zi cu zi poate duce la diferite probleme de sănătate, cum ar fi diabetul, boli cardiovasculare și alte afecţiuni. Apa este întotdeauna cea mai bună opțiune atunci când simți nevoia să bei între mese. 
8. Rămâi motivat 
Stabilirea obiectivelor pe termen scurt și pe termen lung pentru consum de alimente sănătoase te poate ajuta să le atingi și să rămâi pe calea cea bună. Să fii motivat zilnic ar fi minunat.  Puțină inspirație este suficientă pentru a realiza orice planifici. Un obicei necesită timp pentru a se dezvolta. Când observi că ceea ce mănânci este nesănătos, opreşte-te. Va dura un timp până când faci trecerea de la un obicei nesănătos la unul sănătos, dar pentru starea ta de bine merită să o faci.

Share this post

Comments (0)

No comments at this moment