Remedii la domiciliu pentru insomnie

 Remedii la domiciliu pentru insomnie
·  Bea lapte cald înainte de culcare: studiile arată că laptele conține triptofan, un aminoacid care ajută la inducerea efectului de somn. Deci bea un pahar de lapte cald înainte de a dormi. 
· Bea ceai din plante: unele ceaiuri din plante precum balsamul de lămâie, mușețelul, floarea pasiunii și hameiul sunt cunoscute pentru proprietățile lor de a induce somnul. Deși eficacitatea lor nu a fost dovedită științific, poți să le încerci. 
·  Reducerea cafeinei: cofeina are un efect diferit asupra diverselor persoane. Deci, dacă eşti sensibil la aceasta, redu consumul și vezi efectele. 
·Magneziu și calciu: ia magneziu și calciu împreună ca remediu pentru insomnie. Se observă că dacă aceste minerale sunt luate împreună, induc un somn liniştitor. De asemenea, elimină eventualele probleme cardiace care pot fi cauzate de administrarea doar a calciului. Poți lua 200 mg de magneziu și 600 mg de calciu în fiecare seară. Redu cantitatea de magneziu dacă provoacă diaree.
· Valeriană: Este o plantă obișnuită ca remediu pentru insomnie. Ia 200 - 800 mg de valeriană înainte de culcare. Acesta ajută la îmbunătățirea somnului profund și la îmbunătățirea calității generale a somnului. 
· Salată verde: Consumul de salată verde va ajuta la reducerea anxietăţii şi calmează starea de panică. Este bine să consumi 30 - 120 mg salată verde înainte de culcare pentru a reduce insomnia. 
· Aromaterapie: acesta este cel mai ieftin și non-toxic mod de a reduce insomnia. Poți pulveriza lavandă pe pernă înainte de a merge la culcare.             
· Melatonină: este un hormon care induce somn. Poți ingera 0,3 până la 0,5 mg de melatonină zilnic înainte de culcare pentru un somn bun. Dacă doza este prea mare, poate fi toxic și există, de asemenea, riscul infertilității și al depresiei. 
·Un mediu confortabil: uneori, patul este prea tare sau prea moale. Aceasta poate fi cauza tulburărilor de somn. Dormi într-un mediu liniştit, fără gălăgie, în care să te simţi conforatbil. Acest lucru va contribui la un somn mult mai bun.
· Meditație sau yoga: încearcă să faci yoga sau exerciţii simple  de întindere pentru a te energiza. Yoga sau întinderea simplă în pat, urmată de meditație timp de 5 până la 10 minute cu accent pe respirație, poate ajuta la inducerea unui somn bun.
· Respectă o rutină: ar trebui să respecţi o rutină strictă ȋn toate cele șapte zile ale săptămânii. Dacă nu poți dormi într-o noapte, încearcă să te trezeşti la o oră stabilită și evită, de asemenea, să dormi în timpul zilei, deoarece vei adormi greu noaptea. 
· Coriandru ca remediu pentru insomnie, sub formă de 15 ml de suc,  amestecat cu zahăr și apă. 
Câteva mituri despre somn şi adevărul din spatele acestora
1. Pe măsură ce îmbătrânim, avem nevoie de mai mult somn
Nu este adevărat, conform explicaţiei medicilor. Ei explică în plus că toţi avem nevoie de somn ȋn egală măsură. Persoanele în vârstă pot dormi mai puţin dar se poate trata.
2. Alcoolul sau alte băuturi induc somn de calitate
Acest lucru nu este adevărat, deoarece alcoolul induce oboseală.
3. Dacă dormi devreme, înseamnă să dormi suficient
Experții consideră că nu este adevărat, deoarece o persoană se odihneşte cel mai bine în primele câteva ore de somn. Prin urmare, este incorect să asociem calitatea somnului cu cât de devreme sau târziu dormim.
4. Adolescenții care dorm târziu și se trezesc târziu sunt leneşi
Din nou, nu este adevărat, spun specialiștii. Experții consideră că organismul elimină în mod natural hormonul legat de somn, care la adolescenți este eliberat în ultimele ore ale zilei. Deci, atunci când alţii se gândesc să doarmă, adolescenții se gândesc să se trezească.
5. Creierul este inactiv în timpul somnului
Experții consideră că este exact invers. Creierul lucrează mai mult și controlează funcțiile majore ale organismului, în timp ce corpul este în repaus.
Cauze ale insomniei
Cauzele principale ale insomniei includ:
· Griji
·Emoții prea puternice
·Depresie
· Consumul de cofeină seara târziu
Semne şi simptome
Un om suferă de insomnie când se ȋntâmplă frecvent să nu doarmă suficient. Nu fiecare persoană  necesită aceeași cantitate de somn. În medie, 8 ore de somn este considerat ideal, dar unii au nevoie de mai mult, în timp ce alții de mai puţin.
 
 

Share this post

Comments (0)

No comments at this moment