Beneficiile vitaminelor
A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, D, E si K

 
 

 vitamineCorpul dumneavoastra are nevoie de vitamine pentru a forma celule sanguine, pentru a construi oase puternice si pentru a regla sistemul nervos, dar nu le poate genera pe cont propriu. In acest articol veti gasi vitaminele pe care fiecare persoana ar trebui sa le obtina din alimente.
  Acest articol contine informatii despre toate vitaminele. Sunt informatii cu privire la avantajele diferitelor vitamine, cum ar fi: vitamina A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, D, E, si K. Sunt prezentate diferite alimente care contin aceste vitamine, precum si valorile zilnice  pe care le aveti nevoie din fiecare.

Derulati in jos pentru a gasi informatii cu privire la vitamine. Ele sunt, in ordine alfabetica:

 betacarotene

Produsul Beta Carotene aduce un aport de provitamina A in organism, necesara in refacerea tesutului cutanat si conjunctiv lezat ca si consecinta in diverse afectiuni. Vorbim asadar despre mucoase, piele, par si unghii, stimulate favorabil de suplimentarea cu beta caroten.

afla mai multe despre acest produs...

Vitamina A - Se recomanda sa se obtina cel putin 5 ml  zi de zi

Alimente care contin aceasta vitamina sunt:
     35 g branza Cheddar: 0,3 ml
     1 omleta: 0,4 ml
     1 cana de lapte degresat: 0,5 ml
     1 nectarina: 1 ml
     1 bucata de pepene verde: 1,7 ml

 Alte alimente care contin Vitamina A: lapte, oua, ficat, branza, untura de peste, salata verde si frunze verzi, caise uscate, pepene rosu.
Beneficiile Vitaminei A:
  Vitamina A imbunatateste vederea (stim cu totii asta, dar ce altceva?) Ajuta la construirea si mentinerea pielii! Ajuta la formarea si mentinerea dintilor a oaselor si a mucoaselor.  Ce nu stiati insa, este faptul ca vitamina A poate opri de asemenea, dezvoltarea cancerului de san si creste rezistenta infectiilor la copii.    

 C 1000

Vitamina C1000 reprezinta un produs pe baza de vitamina C cu cea mai mare concentratie de vitamina C de pe piata. Acestea se recomanda in acele cazuri in care exista o carenta vitala de vitamina C intr-o afectiune sau o nevoie pronuntata intr-o situatie cotidiana (efort fizic, cresterea imunitatii, ridicarea vitalitatii)

  afla mai multe despre acest produs...

Vitamina B1 (tiamina)

  Este recomandat sa obtineti 1,5 miligrame  in fiecare zi. Aici  gasiti o lista mica a unor produse alimentare specifice ce contin foarte multa Vitamina B1.

     1 felie paine alba: 0,12 mg
     100 g de ficat prajit: 0,18 mg
     1 cana de fasole neagra 0,43 mg
     1 pachet de fulgi de ovaz instant: 0,53 mg
    35 g seminte de floarea soarelui uscate: 0,65 mg

  Beneficiile Vitaminei B1 (tiamina):
Vitamina B1 ajuta la conversia carbohidratilor in energie. Este necesara pentru sanatatea creierului, a celulelelor nervoase si foarte buna pentru functia cardiaca.

  Alimente care contin Vitamina B1 (tiamina): cereale integrale, produse din cereale integrale, fasole, carne, ficat, nuci 

C 300 Plus 

  C300 Plus este o vitamina C de cea mai buna calitate, imbogatita cu extract antioxidant din macese si bioflavonoide din citrice. Efectul ei este potentat de prezenta acestor doua extra-componente, fiind usor asimilabila, eficienta pe multiple planuri si foarte potrivita pentru o cura profilactica de intarire a sistemului imunitar si crestere a rezistentei generale a organismului.
afla mai multe despre acest produs ...

Vitamina B2 (riboflavina)

Pentru aceasta vitamina, este recomandat sa se obtina o doza de 1,7 mg pe zi. Aici se afla o mica lista a unor produse alimentare specifice ce contin foarte multa Vitamina B2.

     35 g pui: 0,2 mg
     1 chifla: 0,2 mg
     1 cana de lapte: 0,4 mg
     1 cana de spanac fiert: 0,42 mg
  Beneficiile Vitaminei B2 (riboflavina)

  Vitamina B2 ajuta la convertirea carbohidratilor in energie si este de asemenea esentiala pentru cresterea si producerea de celule rosii din sange si pentru sanatatea pielii si a ochilor. Este foarte important daca vreti o piele sanatoasa si niste ochi sanatosi sa folositi Vitamina B2. Nu este recomandat sa luati suplimente din aceasta vitamina.

  Alte alimente care contin vitamina B2 (riboflavina): produse lactate, ficat, carne, pui, peste, produse din cereale integrale, frunze verzi, fasole, nuci (migdale), oua 

 C 500

 

Vitamina C500 reprezinta un produs pe baza de vitamina C cu cea mai mare concentratie de vitamina C de pe piata. Acestea se recomanda in acele cazuri in care exista o carenta vitala de vitamina C intr-o afectiune sau o nevoie pronuntata intr-o situatie cotidiana (efort fizic, cresterea imunitatii, ridicarea vitalitatii).

  Afla mai multe despre acest produs ... 

Vitamina B3 (niacina)

  Vitamina B3 este foarte importanta in corpul nostru si mai ales pentru sistemul sanguin si avem nevoie de aproximativ 20 miligrame de Vitamina B3 pe zi . Aici gasiti o mica lista a unor produse alimentare specifice cu cat mai multa Vitamina B3.

     1 felie paine integrala: 1,0 mg
     35 g alune prajite: 4,2 mg
     1 piept de pui: 29,4 mg

  Beneficiile Vitaminei B3 (niacina)
  Aceasta vitamina ajuta la eliberarea de energie din alimente. Vitamina B3 ajuta la mentinerea pielii sanatoase, a sistemului nervos in stare buna si a sistemului digestiv. Ceea ce nu stim este ca, atunci cand luam in doze mari Vitamina B3 ne scade colesterolul. Medicii pot prescrie aceste doze mari, dar ele pot provoca de asemenea, inrosirea fetei, leziuni hepatice si batai neregulate ale inimii.

  Alimente care contin vitamina B3 (niacina): nuci,  carne, peste, pui, ficat, produse din cereale, produse lactate, unt de arahide

 Liquid C plus

 Siropul terapeutic natural Liquid C Plus de la Calivita este un preparat concentrat in forma lichida care contine vitamina C din multiple surse naturale precum si alte ingrediente care ajuta la absorbtia eficienta a vitaminei C in organism actionand totodata in directia accelerarii vindecarii in diferite afectiuni si simptome prin sustinerea sistemului nervos si imunitar si cardio-vascular.
Afla mai multe despre acest produs ...

Vitamina B5 (acid pantotenic)

  Aveti nevoie de 7-10 mg din aceasta vitamina. Aici gasiti o mica lista a unor produse alimentare specifice cu cat mai multa Vitamina B5:
     280 g lapte degresat: 0,81 mg
     1 ou mare: 0,86 mg
    280 g iaurt cu arome de fructe si grasimi: 1,0 mg
     100 g ficat: 4,0 mg

  Beneficiile Vitaminei B5 (acid pantotenic):  Aceasta vitamina este vitala pentru metabolism si pentru producerea substantelor chimice esentiale organismului. Trebuie sa fiti atenti cu privire la dozele luate, deoarece in cantitate mare poate produce diaree.
  Alimente care contin Vitamina B5 (acid pantotenic): cerealele integrale, fasole, lapte, oua, ficatul si orezul sunt o sursa buna de Vitamina B5 si B6

 Lion Kids C

 

Produsul natural pentru vitaminizarea copiilor Lion Kids C de la Calivita este o sursa de vitamina C naturala intr-o cantitate dozata strict pentru copii (2-10 ani), incorporata in tabele masticabile, atractive vizual si foarte gustoase.

Afla mai multe despre acest produs ...

Vitamina B6 (Pyroxidine)

  Aveti nevoie de aproximativ 2,0 mg de vitamina in fiecare zi. Aici gasiti o mica lista a unor produse alimentare specifice cu cat mai multa Vitamina B6.
      1 briosa din faina integrala: 0,11 mg
      1 ceasca de fasole Lima: 0,3 mg
      100 g ton rosu fiert: 0,45 mg
      1 banana: 0,7 mg

  Beneficiile Vitaminei B6 (Pyroxidine)
  Aceasta vitamina este vitala in reactia chimica a proteinelor. Daca nu stiati, o data ce scadeti greutatea apei din organismul dumneavoastra, 75% din greutatea ramasa este proteina. Ea este in muschi, oase, piele, par, si practic in orice alta parte a corpului sau tesuturi iar cele 2,0 mg de Vitamina B6 de care aveti nevoie sunt foarte importante!

  Proteinele alcatuiesc hemoglobina (de fapt, hemoglobina este o proteina). Hemoglobina este necesara deoarece transporta oxigenul din corp in celulele rosii din sange (ARS Mori). Vitamina B6 ajuta la formarea celulelor rosii din sange iar aceasta inseamna ca nu puteti trai fara aceasta vitamina.

  Alimente ce contin Vitamina B6 : cerealele integrale, banane, carne, fasole, nuci, pui, ficat, peste

 mega b complex

  Produsul Mega B Complex este o formula ce reuneste vitaminele din grupul B intr-o singura tableta in doze mari. Este necesar pentru cresterea randamentului intelectual, in anemii, pentru imbunatatirea vederii, pentru reglare hormonala, calmarea durerilor, imbunatatirea circulaltiei cardio-vasculare, intretinerea pielii, parului si unghiilor, intarirea imunitatii.
Afla mai multe despre acest produs ...

Vitamina B12

  Aveti nevoie de aproximativ 6,0 micrograme de Vitamina B12. Aici gasiti o lista de produse alimentare specifice si cantitatea de Vitamina B12 pe care o contin.
     1 piept de pui: 0,58 mcg
     1 ou mare: 0,77 mcg
     1 cana de lapte degresat: 0,93 mcg
     100 g fleica de vita slaba: 2,50 mcg

  Alimente care contin Vitamina B12: carne de vita, ficat, pasari de curte, oua, lapte (si alte produse lactate), crustacee, cereale interale    

   Beneficiile  Vitaminei B12
  Beneficiile unei vitamine suna plictisitor si neinteresante, dar acestea sunt esentiale pentru organism. Vitamina B12 ajuta la mentinerea functionarii normale a sistemului nervos si este necesara pentru dezvoltarea celulelor rosii din sange. Daca sunteti  vegetarian ati putea avea nevoie de suplimente din aceasta vitamina.

 

 Stress Management este un complex natural de vitamine din grupul B. Preparatul influenteaza benefic activitatea sistemului nervos, ajuta in afectiunile cutanate, intareste tonusul muscular, contribuie la dezvoltarea fizica, amelioreaza durerile, diminueaza tensiunea acumulata pe fond nervos si anxietatea, manifesta efect calmant si favorizeaza pastrarea echilibrului psihic.
Afla mai multe despre acest produs ... 

 Vitamina C (acid ascorbic)

  Vitamina C este o vitamina cunoscuta.Corpul dumneavoastra are nevoie de aproximativ 60 miligrame de Vitamina C zilnic. Aici este o lista de produse alimentare specifice care contin cat de multa Vitamina C.
     1 portocala: 70 mg (o portocala si ati luat doza de Vitamina C pentru o zi)
     1 ardei verde: 95 mg
     1 cana de broccoli fierti: 97 mg
     1 cana suc de portocale proaspete: 124 mg

 Beneficiile Vitaminei C
Vitamina C ajuta la sanatatea gingiilor si dintilor (atentie: acidul citric  este adesea asociat cu Vitamina C care degenereaza calciu din dinti).Vitamina C ajuta in absorbtia de fier. Vitamina C ajuta in vindecarea ranilor si in mentinerea integritatii tesuturilor conjunctive.

  Este ca un antioxidant care combate efectele radicalilor liberi. Cele mai multe din reactiile corpului dumneavoastra sunt de oxidare. Cand ceva este oxidat (pierde electroni si devine mai pozitiv), in corpul dumneavoastra, aceasta este de obicei ceva rau, deoarece aceste molecule au multa  energie si sunt instabile.  Antioxidantii previn aceste lucruri (radicalii liberi) ceea ce inseamna ca antioxidantii sunt buni pentru dumneavoastra! In plus Vitamina C reduce riscul cancerului de plamani, esofagian, de stomac si al vezicii urinare precum si a bolilor coronariene. Deci, daca fumati, Vitamina C ar trebui sa va fie cel mai bun prieten. Toata lumea ar trebui sa stie ca Vitamina C previne aparitiei cataractei si incetineste procesul de imbatranire.

 Alimente care contin Vitamina C: toate fructele de citrice si sucurile lor, capsune, rosii, peppers, broccoli, cartofi, nap, conopida, varza de Bruxelles

 vitamina e

Vitamina E naturala de la Calivita este deosebit de utila in organism pentru regenerarea tesuturilor lezate de diferite procese externe sau interne. Efectul se face simtit in convalescente, in ceea ce priveste sanatatea si frumusetea parului, pielii si unghiilor, la nivelul sistemului nervos si aparatului reproducator.  

Afla mai multe despre acest produs ...

Vitamina D

  Este o alta vitamina importanta. Aveti nevoie de 400 UI din aceasta in fiecare zi. Aici este o lista de produse alimentare specifice care contin cat mai multa Vitamina D.
     35 g branza Cheddar: 3 UI
     1 ou mare: 27 UI
     1 cana de lapte degresat: 100 UI

  Beneficiile Vitaminei D
Vitamina D intareste oasele si dintii deaorece acestea ajuta la absortia de calciu. Ajuta la mentinerea fosforului in sange. Poate reduce riscul de osteoporoza si poate preveni cancerul de san si de colon. Sunt recomandate 4 ml de vitamina prin suplimente pentru vegetarieni, pentru persoanele in varsta si pentru persoanele care nu se expun la soare. Este toxic in doze mari astfel incat trebuie luate suplimentele cu moderatie.

  Alimente care contin Vitamina D: lapte, untura de peste, margarina imbogatita.

Vitamina E
Este o alta vitamina esentiala de care aveti nevoie. Aici este o lista de produse alimentare specifice care contin foarte multa Vitamina E.
     1 cana  varza de Bruxelles fiarta: 2.04 UI
     1 cana de spanac fiert: 5.4 UI
     35 g migdale: 8,5 UI

Beneficiile  Vitaminei E
Vitamina E ajuta la formarea celulelor rosii din sange. Aceasta combate de asemenea radicalii liberi. Ea poate reduce riscul de cancer esofagian, de stomac si boli coronariene. Se poate preveni cataracta si stimula la varstnici imunitatea. Suplimentarea de Vitamina E este recomandata in cazul in care urmati o dieta saraca in grasimi. Daca folositi o dieta saraca in grasimi, sa fiti constienti de faptul ca, grasimea este necesara pentru tractul digestiv pentru a absorbi aceasta vitamina.

Alimente care contin Vitamina E: ulei vegetal, nuci, margarina, frunze verzi (spanac), seminte, migdale, masline,  sparanghel, alune, seminte de floarea soarelui, kiwi

Vitamina K

"Vitamina K" inseamna de fapt un grup mai mare de vitamine K1, K2, K3 care sunt tipurile de baza a vitaminei K dar exista si alte subgrupuri. Iata cateva alimente care contin Vitamina K.

     Busuioc, salvie, cimbru: 1715 micrograme pe 100g
     Varza de Bruxelles: 194 micrograme pe 100g

Beneficiile Vitaminei K
Functia principala a Vitaminei K este de coagulare a sangelui. De exemplu, atunci cand va taiati, sangele trebuie sa se coaguleze pentru a fi capabila rana sa se vindece, un deficit de aceasta vitamina ar provoca sangerari excesive. Alte simptome pentru deficitul de Vitamina K includ sangerari nazale frecvente, sangerarea gingiilor, menstruatie neregulata, sange in scaun sau in urina. Se recomanda sa obtineti din alimentatie cel putin 80 de micrograme din aceasta vitamina zilnic pentru femei iar pentru barbati  se  recomanda un aport de aproximativ 120 de micrograme in fiecare zi.

 Alimente care contin Vitamina K:  Plante medicinale cum ar fi cimbru, salvia, busuiocul si varza de Bruxelles, frunze verzi, broccoli, sparanghel, prune uscate, ulei de soia, afine, mure.

Sabin Iliescu