Insomnia

 

Insomnia este, din punct de vedere medical, o tulburare a somnului, caracterizata fie prin imposibilitatea de a adormi, fie prin trezirea dupa o scurta perioada de somn (1-2 ore de la adormire).

Un adult sanatos trebuie sa doarma in general 6-8 ore din 24, iar copiii ceva mai mult. Este adevarat insa ca exista persoane care au nevoie de mai putine ore de somn, dar astfel de cazuri sint exceptii.

Circumstantele in care pot aparea insomniile sint: mesele prea copioase seara, surmenajul fizic si intelectual, sedentarismul, bolile acute in curs de evolutie (cardiopatie, astm, ulcer, dischinezie, migrena) sau anumite etape din viata, cum ar fi adolescenta si climacteriul.

Alte circumstante ce pot fi urmate de insomnie

Exista insa si alte circumstante ce pot fi insotite de insomnie: nevrozele, toxicomaniile minore (cafea, cacao, pepsi) sau medicamentoase, ori profesiile ce presupun dereglarea cronica a ritmului somn-veghe.

Exista, desigur, o serie de masuri ce se impun pentru prevenirea insomniei: mentinerea unui program de viata cit mai ordonat, evitarea suprasolicitarilor de tot felul, a sedentarismului, relaxarea inainte de culcare etc.  In acelasi timp, nu se va recurge la somnifere din proprie initiativa, mai ales ca fiecare insomnie isi are particularitatile ei si doar medicul este in masura sa stabileasca medicamentatia.

Recomandari generale

Evitarea la masa de seara a unor alimente cum ar fi: mezelurile, conservele, carnea de vinat, mazarea, fasolea, orezul, ouale, brinzeturile fermentate.

Cina nu trebuie sa fie nici prea usoara (foamea ne trezeste), nici prea grea.

Ea trebuie sa contina proteine (carne de peste sau de pasare) si calciu (lactate), care au proprietati sedative.

Seara trebuie sa ne ferim de alimente diuretice si de excitante cum sint alcoolul, tutunul, cafeaua, ceaiul tare si coca-cola.

Foarte indicat este sa bem un pahar de lapte cald (daca este posibil, de capra) 

Este bine de asemenea ca seara sa ne destindem cu o muzica placuta, cu o lectura usoara sau cu o plimbare lunga de 40-60 de minute.

Seara, inainte de culcare, se vor face timp de citeva minute bai de aer in fata ferestrei deschise. Se va face un dus caldut sau rece cu 20-30 de minute inainte de culcare, dar in nici un caz fierbinte (in cazul in care va treziti in timpul noptii, puteti sa va frecati energic pe tot corpul cu un prosop inmuiat in apa rece).

Imbracamintea pentru dormit va trebui sa fie cit mai lejera, iar camera bine aerisita inainte de culcare.

Se vor respecta cu strictete orele de culcare si de trezire, aceleasi in fiecare zi.

Daca este posibil, se vor folosi perne in care se introduc conuri de hamei, fin, frunze de sulfina, roinita.

Plante medicinale utilizate

Hameiul (Humulus lupus): infuzie dintr-o lingura de conuri de hamei (se aduna toamna) la 200 ml de apa clocotita. Se bea seara, inainte de culcare.

Se mai poate pregati de asemenea un ceai din 15 conuri de hamei la 500 ml de apa. Se beau 2-3 cesti pe zi.

Macul (Papaver rhoeas): infuzie dintr-o lingurita de planta la 200 ml de apa clocotita. Se iau 1-2 linguri cu 30 de minute inainte de culcare.

Mararul (Anethum graveolens): infuzie dintr-o lingura de seminte de marar (sau planta) la 300 ml de apa clocotita. Se beau cite 100 ml, de 3 ori pe zi.

Talpa gistei (Leonorus cardiaca): infuzie din 3 linguri de planta la 300 ml de apa clocotita. Se iau 2 linguri seara, inainte de culcare.

Teiul (Tilia platyphyllos): infuzie din 2 lingurite de flori la 200 ml de apa clocotita. Se beau 2 ceaiuri pe zi, indulcite cu miere.

Urzica moarta (Lamium album): infuzie dintr-o lingurita de planta maruntita la 250 ml de apa clocotita. Se lasa 15-20 de minute, dupa care se strecoara. Se beau 1-2 ceaiuri pe zi.

Va oferim mai jos o schema detaliata de tratament natural pentru INSOMNIE. Schema este intocmita si explicata punctual de medicul nostru consultant pe probleme de terapii si tratamente naturiste.


- Rhodiolin (1-1-0 dupa masa, creste nivelul de serotonina - hormon esential pentru starea generala de bine si relaxare activa sau pasiva a organismului, intervenind si in buna relaxare musculara si psihica necesara organismului pentru un somn bun).

- Spirulina Max (1-1-0 inainte de masa, completeaza deficientele de vitamine si minerale din corp astfel incat organismul sa poata beneficia de tot ceea ce are nevoie pentru un ritm somn-veghe favorabil).

- Melatonina 3.0 (0-0-2, cu 30 de minute inainte de culcare, stimuleaza in mod natural sinteza hormonului de somn, vital in obtinerea unei perioade de odihna de aproximativ 7 ore pe noapte).

- Strong Bones - varianta recomandata in anotimpurile calde (1-0-1, inainte de masa) sau Strong Bones Plus - varianta recomandata in anotimpurile reci (1-0-1, dupa masa), ambele destreseaza sistemul nervos, inlatura angoasa si favorizeaza somnul odihnitor.

- Detox Patch (aplicarea plasturilor seara, inainte de culcare, ajuta la circulatie, calmeaza, indeparteaza toxinele din corp in timpul odihnei de noapte iar somnul devine reconfortant).