Adevarul despre vitamina D Corpul tau are nevoie de vitamina D. Iată 8 argumente care dovedesc acest fapt:

 

1. 70% din populaţie suferă de deficienţă de vitamina D. Te încadrezi în acest procent?

2. În timpul iernii, nici razele solare, nici alimentaţia adecvată nu asigură organismului aportul necesar de vitamina D.

3. Producţia de vitamina D în organism scade odată cu înaintarea în vârstă.

4. Un nivel optim al vitaminei D reduce riscul îmbolnăvirii de gripă cu 90%.

5. Un nivel scăzut al vitaminei D creşte riscul de:

- hipertensiune arterială

- ateroscleroză

- infarct

6.Vitamina D joacă un rol important în dezvoltarea unor oase sănătoase şi poate reduce riscul de osteoporoză.

7. Mai mult decât atât, vitamina D:

- ajută la prevenirea diabetului

- reduce riscul apariţiei diabetului de tip 1 cu 78%

- are efecte benefice asupra rezistenţei la insulină


8. Vitamina D poate reduce riscul de apariţie a unor tipuri de cancer.

 

Am adunat aici 5 dintre cele mai frecvente idei greşite despre vitamina D în ideea de a le corecta :

  1. Vitamina D se dizolvă în grăsimi (liposolubilă), aşadar se poate ajunge uşor la supradozaj.”

        Vitamina DDe fapt, este foarte dificil de ajuns la un supradozaj de vitamina D – mai mult decât atât, în prezent, cercetătorii recomandă doze zilnice mai mari decât cele care erau considerate suficiente pe vremuri.

  2. Razele solare sau vizitele la saloanele de bronzat pot asigura organismului necesarul de vitamina D.”

        În această parte a Europei nu avem parte de prea mult soare, nici măcar în timpul verii. La fel stau lucrurile şi pe durata iernii, prin urmare cu toţii avem nevoie de un aport de vitamina D.

       Cercetările ştiinţifice au demonstrat că radiaţiile ultraviolete de tipul UVA, care se găsesc în saloanele de bronzat, nu sunt adecvate pentru stimularea sintezei vitaminei D.

  3. „Alimentaţia potrivită şi aportul alimentar asigură necesarul zilnic recomandat de vitamina D.”

    Ouăle sunt considerate o sursă bogată de vitamina D, însă pentru a vă asigura doza zilnică recomandată de vitamina D ar trebui să mâncaţi 33 ouă şi 2-5 kg de brânză. Puteţi mânca atât de mult la micul-dejun?

  4. Vitamina D este esenţială numai în perioada copilăriei.”

    Aportul necesar de vitamina D  joacă un rol important pentru noi toţi, în toate etapele vieţii, însă mamele, persoanele în vârstă, bolnavii de diabet şi persoanele obeze au nevoie de doze zilnice mai mari.

  5. „Vitamina D este necesară numai pentru a asigura dezvoltarea sănătoasă a oaselor”.

    Adevărul este că în interiorul corpului uman nu există nici măcar un organ care să nu aibă nevoie de vitamina D. Carenţa de vitamina D este asociată cu apariţia multor tipuri de boli cardiace şi cardiovasculare, tumori şi boli autoimune.